Natural Healing (Kesembuhan Semulajadi)

Natural Healing (Kesembuhan Semulajadi)

Dalam diri seseorang terdapat 3 elemen penting iaitu perasaan (emotional), minda dan kerohanian (spiritual), namun, kita terlupa elemen ke-4 iaitu kesihatan fizikal. Kita perlu sedar bahawa, setiap satu darinya adalah berhubung kait dan amat sering berinteraksi antara minda dan tubuh fizikal.

Fizikal tubuh adalah senantiasa menghantar pesanan kepada minda kita dan minda akan menterjermah pesanan tersebut mengikut persepsi bersesuaian dengan pengalaman lepas dan kepercayaan (what you beliefs), dan menyalurkan isyarat untuk tubuh fizikal merasai mengikut kesesuain tadi. Contoh : Jika minda anda percaya bahawa anda akan sakit, ia akan menghantar isyarat simptom² kesakitan dan akhirnya anda jatuh sakit.

Keseluruhan konsep ini, adalah terkait rapat dengan minda terdalam anda mengenai diri anda, kehidupan anda dan sebab musabab suatu penyakit dan kesembuhan.

Sebagaimana minda berkomunikasi dengan tubuh fizikal boleh dirujuk sebagai "creative visualization". Ia adalah imej yang diproses yang terbentuk dalam minda anda. Bila anda terus mengamalkan visualisasi positif anda sebenarnya sedang berkomunikasi dengan minda anda bagi menggantikan imeg² negatif dan "menafikan" kesakitan.

Seseorang itu jatuh sakit adalah akibat dari faktior dalaman mereka, sebab mereka yakin bahawa mereka akan jatuh sakit akibat satu sebab musabab seperti faktor keturunan, atau akibat suatu perkara. Sakit, adalah terhasil dari faktor perasaan (emotional), minda dan rohani dan jasmani.

Jika kita berupaya melihat jauh kedalam perasaan dan kepercayaan kita, kita sewajarnya menemukan jalan pemulihan. Justeru, asas kesembuhan adalah dari faktor dalaman diri berbanding faktor luaran. Jalan terbaik adalah dengan "merehatkan" diri dan minda dan muhasabah diri dan mencari jalan ketenangan.

Kreatif Visualisasi adalah menjadi satu kaedah yang berkesan bagi tujuan penyembuhan, kerana ia akan tertuju kepada faktor pemasalahan sebenar (root cause).

Mulakan dengan mengimaginasikan imej² kesembuhan dari dalam minda anda dengan dibantu kekuatan affirmasi yang mana anda beroleh kesembuhan. Kekuatan minda sebenarnya telah banyak membantu kepada permasalahan kesihatan, termasuklah yang serius seperti kanser, arthritis dan sbgnya dapat di atasi dengan "viualization" dan "powerful affirmation".

contoh powerful affirmation bagi membantu pemulihan :
"I am perfectly healthy in mind, body and spirit"
"I am healthy and whole"
"I listen to my bodies messages with love"
"I slowly and deeply breath in and out and find my body relaxing and my mind calming"
"Perfect health is my divine right and I claim it now"
"Every cell in my body is healthy dan radiates health"
"Every organ in my body is healthy dan functions as its optimum scale"
"I am pain free in every respect and my body is full energy"

Quotes "disease of the body results from disease in the mind"

HEAL YOUR MIND HEAL YOUR BODY

Dapatkan langkah demi langkah secara lengkap di Bengkel Penguasaan Minda Separa Sedar di Bandar Baru Bangi, 26 dan 27 April 2014 ini. Hubungi 011-33119811 atau 016-6250081


Lokasi Bengkel :
City Hotel
Seksyen 15, Bandar Baru Bangi
KAJANG, SELANGOR, MALAYSIA

5 minit dari TOL PLAZA BANGI
15 minit dari STESEN KOMUTER UKM (BAS)

Kepada yang memerlukan penginapan, hotel berkenaan menyediakan promosi sehingga 40%. Kadar bilik serendah dari RM59 (single bed).

Kepada yang berminat untuk menjalani perawatan (terapi) dikehendaki menghubungi saya (011-33119811) atau saudara anuwar (016-6250081) untuk temujanji.

Natural Healing (Kesembuhan Semulajadi) Natural Healing (Kesembuhan Semulajadi) Reviewed by Edi Sugianto on 01.58 Rating: 5

1 komentar:


kelas Gendam Online
Diberdayakan oleh Blogger.